Στοιχεία επικοινωνίας:

Ο Ορέστης Κουράκης είναι επαγγελματίας φωτογράφος, εξειδικευμένος στον κλάδο της υπολογιστικής αρχαιολογικής φωτογραφίας. Αποφοίτησε με άριστα από το μεταπτυχιακό τμήμα φωτογραφίας του Savannah College of Art and Design των ΗΠΑ με διπλή υποτροφία.

Το 2012 τιμήθηκε με την υποτροφία Fulbright καλλιτεχνών και συνεργάστηκε ως επισκέπτης ερευνητής με το πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης για τη δημιουργία μιας πρωτοποριακής διαδραστικής διαδικτυακής πλατφόρμας προβολής και μελέτης αρχαιολογικών αντικειμένων. Συνεργάζεται με μουσεία και αρχαιολογικούς φορείς σε όλο τον κόσμο ενώ το 2011 επιλέχτηκε από το Μουσείο του Λούβρου ως αποκλειστικός φωτογράφος της έκθεσης «Αρχαία Μακεδονία, το βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου».

Δημόσιο κτήριο στην Αγορά στα Γέρασα της Ιορδανίας. Η φωτογραφία αποτελεί μέρος του λευκώματος του φωτογράφου με τίτλο: “Μακεδονική Δεκάπολη της Ιορδανίας. Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό με τον φακό του Ορέστη Κουράκη”.

Δημόσιο κτήριο στην Αγορά στα Γέρασα της Ιορδανίας. Η φωτογραφία αποτελεί μέρος του λευκώματος του φωτογράφου με τίτλο: “Μακεδονική Δεκάπολη της Ιορδανίας. Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό με τον φακό του Ορέστη Κουράκη”.

Παράλληλα με τη χρήση συμβατικής φωτογραφίας, δημιουργεί νέες τεχνικές, ειδικό λογισμικό και εξειδικευμένα ρομποτικά συστήματα προκειμένου να υπερκεράσει τα όρια και τις δυνατότητες της ανθρώπινης όρασης και να εξάγει περισσότερες και ακριβέστερες πληροφορίες από τα αρχαιολογικά ευρήματα για το πολιτισμικό μας παρελθόν.

Έχει δώσει σεμινάρια φωτογραφίας στα πανεπιστήμιο Harvard University, Columbia University και Stevens Institute of Technology και σειρά διαλέξεων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ πάνω στην αρχαιολογική φωτογραφία. Διδάσκει φωτογραφία στο Αμερικάνικο Κολέγιο Θεσσαλονίκης από το 2009, στο Summer School του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος από το 2014 καθώς και στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Strategic Product Design του ίδιου πανεπιστημίου από το 2017.

Λεπτομέρεια από ορειχάλκινο μετάλλιο με διακόσμηση Αθηνάς με κράνος προσωπείο Μέδουσας από διακόσμηση βασιλικού άρματος. Συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Λεπτομέρεια από ορειχάλκινο μετάλλιο με διακόσμηση Αθηνάς με κράνος προσωπείο Μέδουσας από διακόσμηση βασιλικού άρματος. Συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Πομπική οδός στα Γέρασα της Ιορδανίας. Η φωτογραφία αποτελεί μέρος του λευκώματος του φωτογράφου με τίτλο: “Μακεδονική Δεκάπολη της Ιορδανίας. Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό με τον φακό του Ορέστη Κουράκη”.

Πομπική οδός στα Γέρασα της Ιορδανίας. Η φωτογραφία αποτελεί μέρος του λευκώματος του φωτογράφου με τίτλο: “Μακεδονική Δεκάπολη της Ιορδανίας. Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό με τον φακό του Ορέστη Κουράκη”.

Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί διεθνώς σε περισσότερους από 100 καταλόγους, βιβλία, επιστημονικά περιοδικά και εφημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και καταλόγους εκθέσεων και έχει παρουσιάσει την καλλιτεχνική του δουλειά σε 24 εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Λέει ο ίδιος μιλώντας για την σχέση του με την φωτογραφία: “Κατά την πορεία της εξειδίκευσής μου ως αρχαιολογικός φωτογράφος διαρκώς αναζητούσα να αναδείξω όχι μόνο την ομορφιά των αντικειμένων αλλά και να μεταδώσω την ιστορία τους. Για εμένα, τα αρχαιολογικά αντικείμενα δεν είναι απλώς έργα τέχνης αλλά φορείς μιας συλλογικής μνήμης και αποτελούν μεγάλο μέρος του πολιτισμικού μας περιβάλλοντος.       

Η μακροχρόνια συνεργασία μου με αρχαιολόγους και μελετητές με οδήγησε στο να αντιληφθώ την ανάγκη επέκτασης των τεχνικών που χρησιμοποιώ προκειμένου να μπορώ να εξάγω όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από τα αντικείμενα. Για το λόγο αυτό προσπάθησα να ξεφύγω από την απλή αναπαράσταση των αντικειμένων είτε βελτιώνοντας και συνδυάζοντας υπάρχουσες τεχνικές, είτε ακόμη και αναπτύσσοντας νέες προκειμένου να ανταποκριθώ στην ανάγκη αυτή“.

Λεπτομέρεια του ορειχάλκινου κρατήρα του Δερβενίου του 4ου αιώνα μ.Χ. που απεικονίζει κοιμωμένη μεθυσμένη μαινάδα. Ο κρατήρας του Δερβενίου βρίσκεται μεταξύ των πιο εμβληματικών εκθεμάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη φωτογραφία επιλέχθηκε για το εισαγωγικό banner του μουσείου το 2007.

Λεπτομέρεια του ορειχάλκινου κρατήρα του Δερβενίου του 4ου αιώνα μ.Χ. που απεικονίζει κοιμωμένη μεθυσμένη μαινάδα. Ο κρατήρας του Δερβενίου βρίσκεται μεταξύ των πιο εμβληματικών εκθεμάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη φωτογραφία επιλέχθηκε για το εισαγωγικό banner του μουσείου το 2007.

Αναφερόμενος στους στόχους του προσθέτει: “Το γεφύρωμα της επιστήμης, της τεχνολογίας και των ανθρωπιστικών επιστημών με έναν τρόπο ουσιαστικό και αποτελεσματικό είναι ένας από τους πρωταρχικούς μου στόχους. Εξερευνώντας τις δυνατότητες αυτού του διεπιστημονικού πεδίου και λαμβάνοντας εποικοδομητική ανατροφοδότηση από ειδικούς επιστήμονες και ερευνητές, απέκτησα βαθύτερη γνώση της ειδικότητάς μου και καλύτερη κατανόηση των προοπτικών για μελλοντική εξέλιξη στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θεωρώ την αρχαιολογική φωτογραφία έναν ειδικό κλάδο μεταξύ τέχνης και επιστήμης, ευεπίφορο για την ευόδωση της σύγκλισης ανθρωπιστικών επιστημών και τεχνολογίας, και με δυνατότητα να συμβάλει στην ευρύτερη κατανόηση του παρελθόντος απευθυνόμενη σε διεθνές κοινό, ειδικό και μη, με ευχάριστο, αλλά ταυτόχρονα ουσιαστικό τρόπο.”

MK 2050 (2)

Λεπτομέρεια από χρυσό ψέλλιο (βραχιόλι) με κοκκιδωτή διακόσμηση και ζωόμορφη απόληξη, από την Ευρωπό Κιλκίς. Συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

stefania 004

Χρυσό διάδημα από το Δερβένι με ελικοειδή κοσμήματα και ανάγλυφο Έρωτα στο κέντρο. Συλλογή του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Ο κατάλογος της έκθεσης του Μουσείου του Λούβρου “Αρχαία Μακεδονία. Το βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου” Αποκλειστικός φωτογράφος για τις ελληνικές αρχαιότητες ο Ορέστης Κουράκης.

Ο κατάλογος της έκθεσης του Μουσείου του Λούβρου “Αρχαία Μακεδονία. Το βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου” Αποκλειστικός φωτογράφος για τις ελληνικές αρχαιότητες ο Ορέστης Κουράκης.