Μια μικρή γεύση από το άρθρο για το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, που φιλοξενείται στο νέο τεύχος του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ.

ktirio_midsize

Το κτίριο του Μουσείου

Το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης εγκαινιάσθηκε τον Ιουνίου του 2001 από τον τότε Υπουργό Πολιτισμού κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, και στεγάζεται στο κτίριο της Στρατιωτικής στάσης (Station Militaire) της εταιρείας Σιδηροδρόμων «Jonction – Salonique – Constantinople», που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, περίπου 500 μέτρα μετά την ανισόπεδη γέφυρα της οδού Μοναστηρίου.

Το κτίριο κτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, συγκεκριμένα από το 1891 μέχρι το 1894, από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Pierro Arigoni.

Στεγάζει πλήθος συλλεκτικών σιδηροδρομικών αντικειμένων που διασώθηκαν κατόπιν επίμονης προσπάθειας του Προέδρου του Συλλόγου «Φίλοι του Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης», Ευθύμιου Κοντόπουλου.

Kontopoulos

Ο Ευθύμιος Κοντόπουλος, η ψυχή του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης

Μεταξύ των εξαιρετικών εκθεμάτων του Μουσείου βρίσκεται και το βαγόνι του θρυλικού Orient Express που, ως βαγόνι -ρεστοράν, χρησιμοποιήθηκε από τον ΣΕΚ,  τον πρόγονο του ΟΣΕ, κατά τις δεκαετίες  1930 έως 1950, στο δρομολόγιο Παρίσι – Κωνσταντινούπολη.

Orient express

Το Orient Express